Lillasyster och lilla Storasyster -

Prao

Orginell rubrik, jag vet. Denna vecka (Tisdag, Onsdag, Torsdag, Lördag) har jag varit på prao på Stockholms Stadsteater. IIIH! Jag har fixat med mikrofoner och gett hängselbyxor (IIIH HÄNGSELBYXOR!) till folk och hälsat på folk och hindrat lärare för en sjua att pilla på mamelucker och galaklänningar gjorda av bikiniöverdelar (bara en klänning, men ändå...) och annat diverse. Mest har jag skruvat på sändare. Jag har "arbetat" med föreställningen HAIR hela veckan, plus lite soppteater i onsdags.

Lite observationer:

- En tjej i ensemblen ska få barn. Alla (inte jag såklart) betar (slår vad) om när barnet kommer. 10 spänn var, man får bara välja ett datum och inte ta samma datum som någon annan. Närmast vinner hela potten. Jag gjorde en fin liten låda att förvara skatterna i (det fanns inte så mycket att göra dårå...)

- Trumpetaren som går ut naken i början och spelar VILLE vara naken (det var hans förslag), men han har en ersättare som HATAR att vara naken på scen.

- Om man som praoelev inte ger huvudrollsinnehavaren godis får man tydligen en Hitler-mustasch... (jag klarade mig undan eftersom någon annan hade ställt fram lakrits)

- I en back går det i tre kaffekoppar på höjden.

- Det är ALLDELES för lätt att gå vilse i den där byggnaden (hände mig nästan...)

- Om en gitarrförstärkare är lite paj så låter det som om någom poppar popcorn... Eller som om någon är instängd...

Sofia

Allas kommentarer
Detta skrev Matilda

Är trumpetar'n snygg då? ;) <3

2011-05-28 @ 22:02:04
URL: http://mattiez.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0