Lillasyster och lilla Storasyster -

Sommar!

Nu e det sommar, nu e det sol!
Nu e det koskit i hagen
Å kärringskrället sitter på en stol
Med fullt med kakor ut i magen!
Ko litta litta tjo litta lej
Kom ska jag kasta koskit på dig!
Tjo litta litta ko litta lej
Så att du tappar andan!

Vet ni? Vi har ett koltrastbo i år igen! Förra året var det i vedskjulet, nu är det under trädäcket på en papprulle (eller int nu längre, vi behövde pappra om boden. Vi gjorde en hylla åt fågelboet i stället). Jag har döpt mamman till Orvar (det kändes bara passande), men vad ska det fyra äggen heta?

Förra året döpte jag mamman till Tanya, och barnen till Aro, Marcus, Caius, Irina och Kate (någon som vet var jag fick namnen ifrån?), men nu behövs nya namn!

Märks det att jag tycker om att döpa saker?

Sofia



Allas kommentarer
Detta skrev Sofie!

Hihi! JAG vet var du fick namnen ifrån! :D

Detta skrev Matilda

Emil, Madicken, Pippi och Rasmus :)Det blir finfint <3

2011-04-26 @ 21:27:49
URL: http://mattiez.blogg.se/
Detta skrev Matilda

Eller kanske inte Pippi, Tjorven blir bättre :D <3

2011-04-27 @ 19:29:31
URL: http://mattiez.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0