Lillasyster och lilla Storasyster -

Spööööökdagiseeet!

Ursäckta för mitt frånvarade från bloggen! Jag har varit på Hajk men scouterna och har inte haft på datorn på några dagar, så mitt bloggande har inte riktigt flutigt på.... (Gud va törstig jag blev nu när jag skrev flutigt!)

På hajken var vi i nacka någonstans och sov på ett läskigt dagis. Ute på gården låg det leksaker överallt, och armar och huvuden från dockor låg utspridda lite härodär. Läskigaste var nog att de hade två små pyttepyttepytte små hus, där typ en unge kunde få plats i om de verkligen tryckte ihop sig. Varför hade de dem? Jag menar, vill de att barnen ska trängas ihjäl? 

Ledarna hade hyrt ett annat hus också, ca 100 m bort, som hälften av oss fick sova i. Synd för mig dock, så var jag en av den andra hälften som tvingades sova i det läskiga spökdagistet. Fast om jag ska vara ärlig, så var inte det så läskigt när man gämförde det med Daniel och Ruben som låg och sjöng tegelsten,tegelsten,tegeltegeltegelSTEEEN! hela natten :S

Bortsett från att vi sov i ett läskigt dagis och att Daniel och Ruben höll mig vaken halva natten, så var hajken riktigt kul! I sommar ska jag på ett jättestort scoutlänger (Jamboree- WSJ 2010), där det kommer komma ca 30 000 scouter från hela världen, och det här var som en hajk för att lära känna de som jag ska bo med. I den avdelningen jag är inplacerad i är det bara människor från Nacka och Värrmdö, men det var kul att vara med alla mina kära vänner! Synd bara att det inte var några snygga killar där, för det har jag verkligen brist av i mitt liv! 

Kram, Sofie

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0