Lillasyster och lilla Storasyster -

Mer av...

Jag skulle vilja uppmuntra lite grejer som jag blir glad av. Det är alltså såna här saker som gör samhället lite trevligare att vara i, vardagliga saker man ser omkring sig:

Reflexvästar
Världens bästa uppfinning. På riktigt. När jag gifter mig ska jag se till att den jag gifter mig med har reflexväst på sig. Jag tycker det är så bra när folk har reflexvästar på sig, trots att de är så fula, för man syns så bra i mörkret med dem. Såklart är det bra med vanliga reflexer, men reflexVÄSTAR är tipp-topp! (Ursäkta ordvalet, men jag kunde inte komma på något bättre).

Folk som ler åt deras egna tankar
De finns överallt. Jag är en av dem. Alltså de som ser sura och bistra och elaka ut så fort de sitter själva på bussen utan sina kompisar. Då blir man så glad när man ser någon som ler - eller ännu hellre skrattar - åt sina egna tankar. Ibland blir jag en sådan trevlig och mysig person när jag tänker på roliga minnen (t ex "tänk om man skulle ha en köttbulle till mamma" - får återkomma till det senare). Men det är för sällan man ser personer som ser så där mysiga och härliga ut för att de ler för sig själva. Tänk vad ett leende kan göra!

Folk som diggar med till musik (ja, jag fick idéen från Linda, läraren)
Alltså musik som de har i sina hörlurar. Det är samma sak där. När man ser att folk går utanför sina hårda, sura skal för att de t ex diggar till deras hörlurar.

Roliga busschaufförer
Busschaufförer som kan börja prata om vad som helst i där däringa bussmikrofonen är ju bara för härliga. Älskar dem!



Ja, det var det jag kunde komma på nu i alla fall. Jag kanske ska göra en följetong med det här!

Sofia

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0