Lillasyster och lilla Storasyster -

Picknick

I morse var jag duktig. Jag bakade bröd och gräddade pannkakor, sedan packade jag en korg med vispad grädde, sylt, mjölk, pannkakor, lite bröd och smör, vindruvor och några böcker. Sedan skuttade jag ut på picknick.

Grundtanken var att gå ut i skogen, för att det är det närmsta picknickstället. Men sedan hörde jag folk och ville inte riskera att bli sedd. Det skulle vara lite pinsamt om nån såg mig sitta själv med värsta matsäcken och ha picknick för mig själv. Det fick bli uppe i träden istället. På en plattform som det var tänkt att jag skulle bygga väggar och tak på för länge sedan, men jag kom på andra tankar istället och struntade i det.

Men det var lika mysigt ändå, och nu har jag varit upptagen hela eftermiddagen med att göra så lite som möjligt. Jag har suttit och läst i solen. Mycket härligt! Förmodligen vart jag solbränd också, som vanligt.

För jag blir nästan aldrig brun i solen. Jag blir bara röd, sedan blek igen. Aldrig brun... Nämnde jag förresten att jag, Ida och Sara var och hälsade på Matilda och hennes häst (okej inte hennes, men ändå) Palle. Det var faktiskt väldigt spännande! Så det så!

Sofia

Allas kommentarer
Detta skrev Bella

hej hjärtat vill du hitta på någonting någon dag? ring eller messa vettja! <3 puss

2011-04-18 @ 23:18:50
URL: http://lifebybella.devote.se

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0