Lillasyster och lilla Storasyster -

Vittisdag

Idag är det vittisdag i påskveckan. Jag vet inte vad det betyder... Inatt drömde jag en dröm som jag kommer ihåg ganska mycket av, för jag drömde den på morgonen när jag hade somnat om en gång. Okej:

Jag spelade i ett ishockeylag. Åtminstonde Sofie, Bella och Ida var också med i laget. Det var innan en match och Sofie hade med sig någon slags stylist, det var typ hennes storasyster eller kusin eller något. Hon var typ 20 år och alla tyckte att hon var jättecool.

Våra stylingförberedelser skulle börja med att vi skulle göra en "avatar" eller gubbe av oss själva på internet, så att den här stylisten skulle få en överblick över hur vi såg ut så att vi skulle få en bra styling till matchen imorgon.

Jag, Ida och Sofie började bråka om hur min och Sofies gubbar såg ut i förhållande till varanda. Jag tyckte att min hud var brun (eftersom jag hade solat hela dagen igår) och att Sofies var gul. Alltså riktigt gul, som om hon hade gulsot. Jag kommer inte ihåg hur den disskusionen utvecklade sig, men det blev match-dag tillslut.

Vi spelade, och jag satt på avbytarbänken tillsammans med typ halva laget. Tillslut stod det 0-0-0 till oss (vilket Bella förklarade för mig betydde 0-7, eftersom vi hade vunnit med sju poäng i den förra matchen(????)) och det blev planhalvsbyte. Det gick bra för oss, eftersom att vi var ganska dåliga och motsåndarlaget ganska bra.

Jag bestämde mig för att hoppa in, och bytte med en tjej som hette Sandra. Hon och två andra stod bakom två plintar på isen som de sköt framför sig. Jag tror att det var ett sorts skydd för flygande puckar.

När jag väntade på att hon skulle ta sig ut därifrån så får jag en extremt hård puck i nacken (alltså själva matchen hade inte startat igen då). Jag ramlar ihop på isen för det gör rätt så ont. Det visade sig att moståndarlaget kryllade av killar som var avundsjuka på oss (tjejer) för att det gick bra för oss.

Jag vet inte riktigt vad som hände med killen som sköt, hoppas han blev avstängd. Jag kommer iallafall ihåg att jag fick en tröstpresent av domaren själv (domaren var en enhörning, det var så av tradition) och jag fick ett skrivblock med penna och sudd (hmm, kul present!). Sedan vaknade jag. Förmodligen för att jag var så arg.

Oj, vilket långt inlägg det här blev... Hoppas ni orkar läsa allt! :D

Sofia

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0