Lillasyster och lilla Storasyster -

Ny samhällsstuktur

Jag har tänkt på en sak. Istället för att ha det som det är nu, med att man jobbar och tar ut ledighet (alt. skola + lov) så borde man ha det på ett annat sätt. Hela Sveriges befolkning delar upp i två - de som arbetar på våren och de som arbetar på hösten. Säg att jag hamnar i vårarbetesgruppen. Då går jag i skolan fem dagar i veckan (ledig på helgen) fram till sista juli. Sedan är jag ledig fram till sista december. Då får man ju ett mycket effektivare arbete på sin arbetsperiod. Eller inte.

Men det vore en kul idé.

Så skulle man kunna växla lite, så att jag inte är ledig VARJE höst, det skulle bli lite långtråkigt. Nån gång vill man vara ledig på våren också. (Man skulle kunna göra så att man är ledig ett helt år, så jobbar man hela nästa.

Jag vet att man vill vara hemma över högtider etc. Men ändå!

Sofia

Förresten vet jag att desigen inte funkar på annat än huvudsidan. Ska ta itu med det snart... Fast inte nu. Jag är för trött. Hade lång-rep på teatern idag, samt varit ute och joggat. Skulle behöva en helg till!

(FIXAT)

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0