Lillasyster och lilla Storasyster -

Han kommer att gala, flyga och slåss! Sen ska han döden DÖ!

Replik från förra årets teater. Rena rama Strindberg! Eller Boye. Eller Waller! Men, men!

En liten fågel viskade i mitt öra att det var två - tydligen små - sexor som hade satt dit fåtöljen. De kommer att gala, de kommer att flyga och de kommer att slåss! Sedan ska de döden dö! Tillsammans med den fläskmagnolia som pajade min stol.

Det har jag nog inte berättat om, så det kommer nu:
Vi åker till Falun en vecka varje år där vi jobbar med estetiska ämnen och hemkunskap å sånt. Brukar vara någon slags höjdpunkt för man är med kompisarna dygnet runt i en skolvecka. Där gjorde jag i alla fall en pall, som jag jobbade jättemycket med.

När vi kom tillbaka till skolan (hemma alltså) så ställde jag min stol i slöjden. Det var innan lunch, men när jag kom tillbaka så hade nån sparkat sönder den. Majoriteten av stolen gick att rädda, men jag fick lägga ned en massa extraarbete på den, och så blev den ful. Hemskt, hemskt, hemskt.

Det är något jag hatar; när man medvetet förstör något som någon har jobbat hårt med. Fast jag fick aldrig reda på vem det var som förstörde stolen. Det är nog ingen snäll person.

Sofia

Allas kommentarer
Detta skrev Sofie!

Haha, en Waller? Där fick du till det stumpan! ;)


Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0