Lillasyster och lilla Storasyster -

Karlsson på taket

Tänkte bara redogöra lite för texten "Här har du din bulle Gunilla"... Citatet kommer från en vacker, lagom tjock, genomklok man i sina bästa år; alltså KARLSSON PÅ TAKET! Jag älskar honom och alla kommentarer han slänger ur sig. T ex :

"'Nej Karlsson, nej!!' Joooe Karlsson, jo!!"

"Pff, Pappa... Bosse... eller Karlsson på taaket!"

"Å du där, vad heter du mer än August? 'Jag heter inte August!' Ha! Vilken tur för dig, hahahahahahaaaahahahahaha!
'Det e Gunilla och Krister jue!' Gunilla? Krister? Jaa, alla kan ju inte heta Karlsson, det bara går inte!"

"Vad heter du mer än August, din lilla plutt? 'Jag heter inte August, jag heter Svante.' Jaha, fortsätt med det då!"

Till exempel...

Länkar till Youtube-klipp med KARLSSON!:
Klipp med Karlsson på taket
Flumklipp (?) med Karlsson på taket
Karlsson spökar
Från vänster: Gunilla, Karlsson, Lillebror och Krister
Från vänster: Gunilla, Karlsson, Lillebror och Krister
Bilden är tagen från http://www.pippisworld.com/karlsson-on-the-roof.php

Allas kommentarer
Detta skrev Matilda

Du är bara för rolig Sofia! Skrattar lika mycket varje gång när jag tänker på "här har du din bulle Gunilla" :D Fin blogg förresten ;) <3

2011-03-11 @ 18:10:53
URL: http://mattiez.blogg.se/
Detta skrev Sofia

Tack så mycket <3 Kul att man kan glädja någon ;D


Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0