Lillasyster och lilla Storasyster -

Nu är det vår!!!

Dels för att det är väldans ljust, dels för att det är så olidligt varmt, dels för att både tussilago(sar) och blåsippor har kommit (!!!!) och dels för att änderna har kommit!!!

Nyss när jag var ute och läste så hörde jag FLOFF-FLOFF-FLOFF-FLOFF-FLOFF i luften, sedan ett SPLUSCH när de magplaskade i vår lilla damm. Det var ett litet magert par, men jag antar att de kommer att bo hos oss till och från under sommaren. De brukar de göra. Änderna menar jag.

Vi brukar ofta ha änder hos oss. Jarmo och Ellinor blev så tama så att de åt ur händerna på en (givetvis matar vi dem! De kommer till oss anorektiska och när lämnar oss - när de har fått ungar - ser de ut som flygande köttbullar). Vad jag döpte de andra änderna har jag glömt.

Vad ska de här änderna heta?

Sofia

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0