Lillasyster och lilla Storasyster -

Igår var jag bara tvungen att se detta:



När Pippi köper arton kilo karameller.

Favoritställen i klippet:

"Vilken lycklig tjej!"

*Pippi bär på en skyltdockearm*

"Vilken tur att det är lördag, annars skulle vi inte få äta godis!"

"Åh Pippi. Dom där gula också, det är så god smörja i dom!"

"Jo och så ska jag ha 60 klubbor, å 72 paket kola, ååå 103 chokladcigaretter" - Det är inte bra att gör godis av något så korkat som cigaretter!

"Snälla, snälla Pippi! Geléhallon och lakrtisbåtar också" - Dumma Annika. Hon utnyttjar Pippi för hennes pengar. Har aldrig gillat Annika i den här filmen!

- När Annika är så korkad och tuggar tuggummi när det finns hur mycket godis som helst.

- Att tjejen med klubban i början kommer tillbaka för att svulla i mer godis.

- Killen till vänster i det högra skyltfönstrets shorts - HERREGUD VILKA FULA!

- ATT ALLT SER SÅ EXTREM-GOTT UT I DEN DÄR AFFÄREN!!

- 3.01 <3

Jag älskar Pippi!! (Och godis!)

Sofia

Allas kommentarer
Detta skrev Matilda

JAG ÄR OXÅ KÄR I DEN GODISAFFÄREN! :D GE. MIG. NU. <3

2011-04-08 @ 22:07:07
URL: http://mattiez.blogg.se/
Detta skrev Cajsa-Stina

Inte undra på att den generationen var så STORA:P:P:D

2011-04-17 @ 22:11:29
URL: http://dreameronmercury.blogg.se/

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0