Lillasyster och lilla Storasyster -

Chokladbollar

Ida och Sofie och jag bakade chokladbollar igår. Vi åt upp alla på typ en gång. Ni vet fatet som man har pärlsocker på? När vi hade rullat smeten som fanns kvar däri så ville Sofie käka upp allt socker. När hon hade lite kvar så ville jag diska den (ville och ville? Aja, MOAHAHAHA). Jag tog iallafall tallriken och spottade på den (agera på impuls) utan att Sofie visste om det (så att hon inte skulle ta mer). Under tiden hade Sofie tagit två chokladbollar från kylen utan att jag visste om det.

Hon ville samla upp det allra sista pärlsockret från tallriken (som jag hade spottat på) och geggade runt chokladbollarna på fatet (i mitt spott). Synd att Ida och jag börjat flabba så mycket. Annars kanske Sofie hade ätit äckel-bollarna.

En liten insikt i hur det går till när vi bakar.

Sofia

Allas kommentarer

Skriv en kommentar här:

Ditt vackra namn är
Ska vi komma ihåg dig?

E-postadress: (den visas inte)

Har du en hemsida/blogg? Skriv adressen här:

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0